Ana içeriğe atla

Saç Dökülmemi Durdurdum! / Saç Dökülmesinin Nedenleri



Elveda Dökülen Saçlar

Saç Dökülmemi Durdurdum! / Saç Dökülmesinin Nedenleri

Bir yıl kadar oluyor bu sorunla karşılaşmam. Koyu renk saçlardan sıkılmış tekrar açık renge dönmek istemiştim. Maalesef sonuç hüsran olmuş, oriel ile saçlarımı yakmam yetmezmiş gibi kısacık kestirmeme rağmen saçlarım birde dökülmeye başlamıştı. Her duştan sonra ağlamaktan kendimi geri alamıyordum. Az uz değil, böyle giderse kel kalacağım korkusu sarmıştı. Banyoda avuç avuç dökülüyor, sonrasında taradığımda tarağın dişleri bile görünmüyordu neredeyse. Bir müddet sonra durar diye düşünsemde nafile. En sonunda başladım saç dökülmesi için çözümler aramaya.

Öncelikle saçların dökülmesinin sebeplerini araştırdım. Sebebi bilmeden çözüm aranmazdı nede olsa. Ve saç dökülmesinin aslında bir hastalık ve ya belirtisi olabileceğini de öğrendim.

Saç Dökülmesinin Nedenleri

- Genetik Faktörler
 -  Deri ve İç hastalıkları
- Yanlış Beslenme
         - Vitamin ve Mineral Eksikliği
  - Hormonal Sorunlar
Kozmetik Etkenler
- Stres

Evet başlıca sebeplerden bazıları bunlar. Genetik faktör, deri ve hormon sorunlarını atarsak diğer hepsi bende mevcuttu.
Öncelikle sağlıklı beslenmeyi tam anlamıyla hayatıma kattığım söylenemez ancak en azından ilk olarak dışarıdan beslenmeyi en aza indirdim. Sonrasında D vitamini ve B vitamini kullanmaya başladım. Son olaraksa strese karşı şifam olan meditasyonları arttırdım. Bence meditasyonun doğrudan saçla bir bağlantısı var gibi. Ne zaman meditasyon yapsam, saçlarım canlanıyordu.

Ve son olarak Gamzegraf’ın da katkıları ile ortaya bir karışım şampuan çıkardık. İlk kullanımda etkisini gördük. Ve saç dökülmemiz yok denecek kadar azaldı. Saç dökülmesine ne iyi gelir? Diye sorarsanız cevabı belki buradadır.
Saç dökülmemi aşağıda anlatacağım yöntemi deneyerek en aza indirdim. Nasıl mı?

Malzemeler:
1 adet 0,5 L pet şişe
Herhangi bitkisel olmayan bir şampuan
4-5 adet aspirin
2 adet E vitamini ampül
1 Çay bardağı su

Malzemelerimiz bu kadar. Hazırlanışı da oldukça basit. Pet şişeye yarısına kadar şampuanı katıyoruz. Şampuanı seyreltmek içinde suyu ekliyoruz. Aspirini havanda toz haline getirdikten sonra şampuana ekliyoruz ve en sonda E vitaminini ilave ediyoruz. Şişeyi iyice çalkaladıktan sonra saç dökülmesini durdurmaya yardımcı şampuanımız hazır. Her kullanımda şişeyi çalkalamalısınız. İstediğiniz sıklıkta kullanabilirsiniz.

Not: Kişisel bir tavsiyedir. Tamamen denenmiş ve tecrübe edilmiştir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İnsan Neyle Yaşar? / Mum

"'Göze göz, dişe diş' dendiğini duydunuz. Ama ben size diyorum ki, kötüye karşı direnmeyin." (Matta, 5:38-39. baplar) “Bu olay derebeylik zamanlarında yaşandı. Her türden derebeyi vardı o zamanlar. Tanrı ve ölüm korkusu olan, insana merhamet etmeyi bilenler de vardı, hatırlamaya bile değmeyecek, köpek gibi olanlar da. Fakat en kötüleri, çamurun içinden çıkmasına rağmen prens olmuş gibi davranan, toprak köleleri arasından yükselip amir olanlardı! Herkes en çok onlardan çekiyordu.”  Diyerek başlıyor  hikaye. Köylülere eziyet eden bir kâhyayı anlatıyor. Burada ana karakter “kötü” bir insan. Kötülüğü ise hırsından geliyor. Yükselerek bir köye kâhya olmuştur. Ancak köylülere eziyet etmektedir. Kraldan çok kralcılık taslıyor diyebiliriz. “Kâhya eline gücü geçirir geçirmez köylülerin tepesine bindi. Onun da bir ailesi –karısı ve evli iki kızı- vardı, epey de para biriktirmişti: Günaha girmeden, rahatça yaşayıp gidebilirdi, ama hırs dolu olduğun

İnsana Ne Kadar Toprak Lazım / İnsan Neyle Yaşar?

Bu öyküyü çok küçükken okumuştum. Yıllar geçtikten sonra tekrar okuduğumda bu kadar hafızamda yer etmiş olmasına şaşırmıştım. Öykünün tümünü hatırlıyordum. Öyküyü yeniden okuduğumda çok etkilendim. Büyük ihtimalle küçükken okuduğumda da bu denli etkilenmiştim. İnsanın aç gözlülüğü belki bu kadar açık, nazik ve zekice anlatılabilirdi. Aza kanaat etmeli. Aslında bundan bir 10 yıl önce kendi çevremde de bu böyleydi. Herkes her şeyi paylaşır, herkes halinden memnundu. Kimse daha fazlasını aç gözlülük ve ya göstermek için istemezdi. Kendi hayatını ileri taşımak herkesin hayalidir. Benimde öyle ancak, bu hırsla ve aç gözlülük yüzünden olmamalı. Bilinçlice eldekilerin keyfini çıkarırken gelmeli daha fazlası. Böyle olursa eğer hayatın tadının daha iyi çıkacağını düşünüyorum. Hep daha fazlasını isterken, ömür bitiyor bir hiçlik içinde. Özellik son zamanlar da, artık hemen hemen herkes halinden şikayetçi. Herkes daha fazlasını istiyor ama kimse daha fazlasının ne olduğunu bilmiyor. Çü

En Ünlü Güney Koreli Erkek Artistler Doğum Tarihleri, Burçları ve Dizileri

      Konumuz Kore olunca aklımıza ilk gelen diziler ve oyuncular oluyor. Erkekleri yakışıklılığı ile kızları sevimliliğiyle gözlerimize adeta şölen yaşatıyor. Benim de boş zamanlarıma ve uyku tutmayan gecelerime sık sık eşlik ediyor Koreli yapımlar. Bir dizi bitti mi hemen oyunculara ilgim yöneliyor ve tabi ki ilk olarak doğum tarihleri sonrasında da burçları merakımı cezbediyor. Bunun için en beğendiğim oyuncuların doğum tarihleri, burçları ve en popüler dizilerini hem kendim için hem de sizler için bir liste halinde hazırladım.  😍 En Ünlü Güney Koreli Artistler Doğum Tarihleri, Burçları ve Dizileri Listesi; Ji Chang Wook: 5 Temmuz 1987 ve Yengeç Burcu Dizi Önerisi: The K2, Healer           Lee Jong Suk: 14 Eylül 1989 ve Başak Burcu Dizi Önerisi: W, Pinocchio, Doktor Stranger ·          Park Hae Jin: 1 Mayıs 1983 ve Boğa Burcu Dizi Önerisi: Bad Guys, Man x Man Kim Woo Bin: 16 Temmuz 1989 ve Yengeç Burcu Dizi Önerisi: The Heirs,