Ana içeriğe atla

The Circle Film Yorumu

The Circle Film Yorumu



Uzun zamandır aklımda olan Emma Watson’un bu filmini sonunda izledim. Konusu oldukça dikkat çekiciydi. Başrol oyuncularının içinde Emma Watson’un olması da filme olan ilgimi artırıyordu zaten.

Filmin konusunu kısaca özetlemek gerekirse, Mae (Watson) dünyanın en büyük ve en güçlü teknoloji ve sosyal medya şirketi için çalışmaya başladığında, bunu hayatının fırsatı olarak görür. Genç kadın bu fırsatı iyi değerlendirmeye kararlıdır. Şirkette azmi ve başarısı ile yükselirken şirketin kurucusu Hanks tarafından mahremiyet, etik ve nihayetinde kişisel özgürlüğünün sınırlarını zorlayan çığır açıcı bir deneye katılmaya teşvik edilir. Ancak deneye katılımı ve aldığı her karar, arkadaşlarının, ailesinin ve insanlığın hayatını ve geleceğini etkilemeye başlayacaktır...


Filmin başları sıkıcıydı ama süre geçtikçe iyice sarmıştı. Hatta acelece bitirilmiş gibi gelmişti en son. Çok güzel bir konuydu ancak her şey çok kısa sürede tabiri caizse hooopp diye gerçekleşti. Kariyerimde bu filmdeki Mae gibi yükselmek isterdim açıkçası.

The Circle adlı şirket tüm dünyanın kullandığı bir uygulama geliştirmiştir. Burada sosyal medya uygulamalarının tek başına bir uygulama haline geldiğini düşündüm açıkçası kim bilir belki birkaç yıl sonra...

The Circle Film Yorumu

Emma kariyerinde basamakları hızla tırmanırken tam bir çember içinde olduğunu biraz geç fark edecektir. Mahremiyet, gizlilik ve yapılan herhangi bir şey bu uygulamada asla kaybolmamaktadır.

The Circle Film Yorumu

Şirket daha ileriye gidip suçluları 20 dakika içinde yakalayabileceklerini iddia etmiştir. Ve bunu tüm dünyada canlı yayında izlenirken denemeye karar vermişlerdir. Sonuç hüsran mı yoksa başarı mı bilemeyiz. Bu kadar ileri teknoloji faydalı mıdır ya da zararlı mıdır bunu düşündürüyor doğrusu. Suçluların bulunması tabi ki güzel ancak bu çembere dalıp çıkabilen insan yok denecek kadar azdır herhalde.

Film akıcı, düşündürücü ve güzeldi. Ama bahsettiğim gibi her şey çok fazla hızlı gelişti. Yetişemediğim yerler oldu neredeyse.

Günümüzün teknolojisi buralara kadar ilerler mi? Çoğu şey benziyor zaten… Sadece birkaç tık ötedeki teknolojiyi yansıtmışlar diyebiliriz.

Yorumlar

Yorum Gönder