Ana içeriğe atla

Good Doctor Kore Dizisi Yorumu

Good Doctor Kore Dizisi Yorumu


Medical konulu Kore dizilerine merak salmıştım. Bu konuda ki dizileri ararken karşıma çıkan bu dizi çok ilgimi çekmişti. Oyuncu kadrosu da oldukça iyiydi. İmdb ve Daum puanları da oldukça yüksek. İmdb: 8.9, Daum: 9,2.

Kısaca otizmli bir doktorun hikayesi diyebiliriz. Ancak tabi ki bu kadar özet yetersiz. Ben izlerken bolca tebessüm ettim ve bolca ağladım. Bu kadar başarılı bir oyunculuk olamaz. Gerçekten efsaneydi benim için. Bu diziye başlar başlamaz herkese tavsiye ettiğimi hatırlıyorum. Doktorluğa girmeden önce engellerin aslında engelsiz(!) insanlardan oluştuğunu bilmekte fayda var. Gerçi sözde engelsiz insanlara bile bu kadar engel koyulup, yapamazsın cümlesini çok kez duyuyoruz. Bu durum engelli insanlar için bunun kat kat daha fazlası. Ve bu dünyanın her yerinde bu şekilde.

Park Si On savant sendromludur. Savant sendromu otizmlilerde ve zihinsel engellilerde belirgin bir alanda olağanüstü yetenek göstermesidir. Park Si On, küçükken savat sendromunun etkisiyle hiç arkadaş edinemez ve zorbalık görür. Ailesi de bu durumun içinde ona en kötü davrananların başında geliyor. Park Si On abisinin ölümüyle birlikte bir doktor ona sahip çıkar. Ve o doktorun tüm kitaplarını okuyup ezberlediğinde sadece 7 yaşındadır. Doktor olmayı ister, tıp fakültesini de başarı ile bitirir. Hastane ile iş görüşmesine giderken metroda üzerine cam panonun devrildiği çocuğun hayatını kurtararak tüm medyada gösterilir. Ve işe alımı daha kolay gerçekleşir. Park Si On için asıl sıkıntılar şimdi başlar diyebiliriz. Ona güvenmeyen hasta yakınları ve diğer tüm doktorlara kendini ispatlamak için çok çaba sarf etmesi gerekecektir.

20 bölümden oluşan 2013 yapımlı bu dizi Kore Medical konulu dizilerde benim için en iyilerden. Çok ama çok beğenerek izlemiştim.

Yorumlar